woensdag 11 mei 2011

Ik ben een rots


Ik heb leven en dood gezien.
Ik heb geluk gekend, zorgen en leed.
Ik leid een rotsenleven.
Ik ben een deel van onze moeder, de aarde.
Ik heb haar hartenklop in de mijne gevoeld.
Ik heb haar pijn gevoeld
en haar vreugde.
Ik leid een rotsenleven.
Ik ben een deel van onze vader,
van het grote geheim.
Ik heb zijn zorgen gevoeld
en zijn wijsheid.
Ik heb zijn schepselen gezien, mijn broeders,
de dieren, de vogels,
de sprekende rivieren en winden, de bomen,
alles wat op aarde
en alles wat in het heelal is.
Ik ben verwant met de sterren.
Ik kan spreken wanneer je tot mij spreekt.
Ik zal luisteren wanneer jij praat.
Ik kan je helpen als je hulp nodig hebt.
Maar verwond mij niet,
want ik voel net als jij.
Ik heb de kracht om te genezen,
maar die zul jij eerst moeten zoeken.
Misschien denk je dat ik maar een steen ben
die daar zwijgend en bewegingloos
op de vochtige grond ligt.
Maar dat ben ik niet,
ik ben een deel van het leven, ik leef,
ik help hen die mij eerbiedigen.

Cesspooch (Dancing Eagle Plume)


Uit het boek "De Heilige Man" van Gerhard Buzzi

Geen opmerkingen: